Saturday, December 24, 2011

Kawan,Rakan,Teman,atau Sahabat??

ASSALAMMUALAIKUM..
Kawan,rakan,teman atau sahabat yang anda mahukan??
Kalau Fiqa,Fiqa nak sahabat..Fiqa x nak kawan,rakan atau teman..cukup dengan sahabat..
Nak tahu x sebab ape??
1.Sahabat ialah seorang kawan,rakan dan teman..kawan,rakan atau teman x boleh jadi sahabat..
2.Kawan is kawan..But for me,sahabat is the truly friend..
3.Jarang kan kita dengar orang cakap Afiqah Firza seorang kawan or rakan yang sejati...Selalu orang akan cakap Afiqah Firza seorang teman or sahabat yang sejati(Insyallah..Amin..) 
4.Pernah x kita dengar orang cakap antara kawan Rasulullah ialah Saidina Abu Bakar..Selalunya kita dengar orang cakap antara sahabat Rasulullah ialah Saidina Abu Bakar..
5.Sahabat ialah kawan yang akan membantu kita ketika susah
6.Sahabat juga seorang rakan yang akan bersama kita ketika senang atau susah
7.Sahabat ialah seorang teman yang akan menemani kita berjuang di jalan ALLAH
8.Sahabat ialah seorang kawan,rakan dan teman..
KAWAN:Aku suka berkawan dengan kamu
RAKAN:Kau lah rakan sepermainan aku
TEMAN:Kaulah teman aku tidur
SAHABAT:Kau lah sahabat aku dunia dan akhirat.
Untuk menjadi seorang kawan,rakan dan teman agak senang..berbanding menjadi seorang sahabat..
Pernah x dengar pepatah,berkawan biar beribu,berkasih biar satu...
Thu x sebab apa pepatah tu cakap berkawan biar beribu..kenapa pepatah tu x cakap bersahabat biar beribu.
Ini kerana,untuk seorang sahabat sukar untuk ditemui..untuk menjadi seorang sahabat juga sukar jika kita tidak perolehi seorang sahabat..
sahabat akan bersama kita sentiasa..dia tidak akan meninggalkan kita apabila kita melakukan kesilapan..
tetapi,sahabat lah yang akan memperbetulkan kesilapan yang kita telah lakukan..sahabat jugalah yang akan sentiasa mengingatkan kita agar kita tidak tersungkur..sahabat juga akan sentiasa mendoakan yang terbaik untuk kita..
UHIBBUKAFILLAH..
p/s:Wahai sahabatku,ingatlah aku dalam doamu..doakan agar aku dapat menjadi seorang sahabat buatmu dan seorang hamba ALLAH yang mencintaiNYA..Jika suatu hari nanti aku tersungkur,hulurkanlah tanganmu untuk menarik semula aku ke jalan yang benar..Biarlah kita saling melengkapi sebagai sahabat..Jangan biarkan diriku terasing daripadamu..Sesungguhnya aku amat memerlukanmu wahai sahabat..

by:siapalah aku di pandangan ALLAH

No comments:

Post a Comment